Vi har hatt noen fine dager her på SFO hvor vi har gått mye på tur og hatt fokus på barn i bevegelse og bevegelsesglede.

Vi startet første uken med grillfest på onsdagen i finværet. Uken etterpå gikk vi på to ganger til Budokka. Her fikk barna vasse på stranden, fisket etter krabber og fisk. Barna koste seg i finværet og noen var så våte etter å ha vasset at de like godt kunne badet. Vi har hele tiden forandret litt på planene etter været. På tirsdagen skulle vi egentlig vært i Hålandsheia, men barna koste seg så masse i Budokka på mandagen at vi valgte å gå der igjen i stedet. På onsdag hadde vi sykkel og sparkesykkel dag. Barna kom med sykler og sparkesykler og fikk prøve seg på en oppsatt løype nede på fotballbanen. Alle gjennomførte og alle var veldig fornøyd etter de hadde klart å gjennomføre. På torsdagen skulle vi til idrettsplassen, men her var det fotballskole, så vi gikk videre til en lekeplass i nærheten. Her var det fullt, så vi gikk videre til lysthuset for å spise og trene litt i treningsparken. Turen gikk så videre til "fugleparken" og til slutt endte vi på "bestemor" på Sjøsanden. Etter å ha lekt litt på stranden og vasset litt tok vi turen hjemover. Denne dagen gikk barn og voksne ca. 9 km. Det ble is i premie når de kom hjem. På fredagen ble det laget barnetapas med pizza, pannekaker, eggerøre, salat og mye mer. Dette var også siste dagen til Christoffer. Nå er han ferdig barne- og ungdomsarbeider og klar for nye utfordringer et annet sted.

Siste uken før sommerferien var vi på frisbeegolftur til Mandal VGS, vært i hallen, hatt vann-lek utenfor på skolen, ryddet i "bua", og sommer SFO ble avsluttet med en sommerpiknik/sommerfest på fredagen. Siden dette var siste dagen, så kom det ikke så mange, men vi som var her koste oss masse! Det nye SFO flagget vårt ble avduket og offisielt tatt i bruk.

Nå skal barn og personale ha en lang og god sommerferie. Håper alle får en fin ferie og at dere spiser masse is og koser dere masse!

God sommer fra store og små på SFO