I år ønsker vi også å gjennomføre et skoleløp hvor vi samler inn penger til NRK TV-aksjonen Leger Uten Grenser: «Sammen redder vi liv». Gjennom å løpe/gå en løype skal vi bidra til Leger Uten Grensers arbeid for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest.

Slik gjør vi det på selve dagen 20.oktober:

Elevene går/løper en runde på skoleområdet på 250 meter så mange ganger de orker innenfor en tidsfrist. 5. - 7. trinn løper 15. min. 1.- 4. trinn løper i 15. min. og 5.- 7. trinn løper igjen 15. min. Alle heier på alle!

Elevene kan kle seg med gøye kostymer, eller med knall farge på for eksempel t-skjorte, gøye parykker osv. Gode sko er viktig denne dagen!

Vi håper dere vil støtte TV- aksjonen ved å vippse:
På forhånd kan dere sammen med barna tippe på hvor mange runder de klarer: 6, 8,10…? Dere kan bli enige om hvor mye dere skal vippse for hver runde barna deres kommer hjem og forteller at de har løpt/ gått, eller X kroner fordi barnet ditt forteller at de var en god heier, eller bare for at dere vil bidra til å støtte TV- aksjonen.

Elevene kan for eksempel også skaffe seg sponsorer (onkler, tanter, bestemor, bestefar…). Sponsorene kan også betale et selvvalgt beløp.
Gå inn på https://www.spleis.no/235567 for å betale, og der kan dere også dele siden videre til de dere måtte ønske.

Alle innbetalinger skjer via skolens innsamlingsside, og ingen blir identifisert ved innbetaling, hverken med navn eller beløp.

Vi gleder oss til en aktiv dag til glede for de som trenger livreddende helsehjelp.