Hei alle sammen!

Da var høstferien over og skolehverdagen tilbake.

Vi koste oss på SFO i høstferien, til tross for at været ikke akkurat spilte på lag.

Mandag: Vi hadde en rolig start på uken her på SFO. Vi var ute på lekeplassen, spilte og vi var i gymsalen. til lunsj ble det servert fiskepinner i lefse med salat og rømme.

Tirsdag: Været på tirsdag var ikke veldig fint, så i stedet for å ta en langtur, så gikk vi på tur inn forbi tjernet. Der fant vi litt ly for vind og regn. Vi tente bålet, barna fant pølsepinner og vi spiste gode pølser i regnværet. Vi lekte tikken, lagde hytter og koste oss i skogen. Det var flere barn og voksne som ble gode å våte, men for det meste, så var det en kjekk tur.

Onsdag: Vi var på skolen og brukte både gymsalen og uteområdet. Vi fant fram disc-golfkurven våres, masse discer og øvde oss på å kaste. Denne dagen begynte de også å planere ut den nye lekeplassen/ZIP linen, så det var ganske spennende å være ute å se på arbeidet. Til lunsj denne dagen spiste vi fiskeboller i hvit saus med poteter og gulrøtter.

Torsdag: Vi hadde nok en dag på skolen hvor vi var både ute og inne. Vi var i gymsalen og spilte mye innebandy. Det var mange som var med og det ble noen skikkelig gode kamper. Til lunsj denne dagen hadde vi havregrøt med rosiner, smør, kanel og sukker.

Fredag: Vi kledde på oss godt med varme klær og regntøy. Igjen skulle vi egentlig på langtur, men da værgudene nok en gang ikke spilte på lag, så gikk vi opp til lekeplassen ved Skarpeneset. Her lekte barna i klatrehuset, vippa og vi hadde rødt lys på fotballbanen. Det var mange barn som ble litt kalde, så vi bestemte oss for å spasere oss en tur. Vi gikk videre opp i skogen og endte ved Rugland. Her fant vi mange kastanjenøtter som lå på bakken. Noen var ennå inni skallet, mens noen hadde kommet seg ut. Det var spennende med det stikkende skallet. På vei hjem så vi også sauer, hester og to lama eller alpakka. Vi var ikke helt sikre på hva det var. Når vi kom tilbake fra turen, så lagde vi oss osteskiver i ovnen.

Alt i alt var det en innholdsrik høstferie og vi fikk gjort mye forskjellig.